Stap 3: BedrijfsideeIn je hoofd heb je jouw idee waarschijnlijk al helemaal uitgedacht, maar staat het ook al goed en begrijpelijk op papier? Heb je het al eens gedeeld met een kennis, familielid of vreemde. Begrijpen die het? Hebben ze veel vragen? Wat ga je precies doen als startende ondernemer?Duidelijk communiceren
Als je schrijft en praat over je eigen product of dienst heb je snel de neiging om gebruik te maken van vakjargon en wil je wellicht ook te veel in 1 keer vertellen. Zorg er voor dat je boodschap duidelijk is voor de ontvanger. Communiceer in de taal van je toekomstige klant. Voor nu duidelijk en straks zeer nuttig bij het gebruik van marketingkanalen zoals je website, LinkedIn en Facebook. Elevator pitch
Als ondernemer ga je een netwerk opbouwen. Je gaat dan vaak vertellen wat je aan doen bent en wat je te bieden hebt. Belangrijk hierbij is om in een kort tijdsbestek iemand te interesseren en overtuigen in wat je doet. Alsof je met iemand in de lift staat en beperkt de tijd hebt om iets nuttigs te vertellen. Onderstaande oefening kan hierbij helpen: Formuleer in maximaal 2 zinnen wat je gaat doen. Probeer op een heldere manier een pakkende boodschap te formuleren wat de aandacht van je(potentiële) klanten kan trekken. Wees duidelijk, maar zeker ook creatief. Persoonlijke motivatieVoordat je je gaat verdiepen in je klanten en de markt denk nog even goed na over jouw persoonlijke motivatie om als ondernemer jouw idee in de markt te gaan zetten. Stel jezelf eens de vragen waarom je kiest voor het zelfstandig ondernemerschap, wat is de aanleiding hiertoe en wat zijn je drijfveren? En niet onbelangrijk: welk persoonlijk doel streef je na? Andere artikelen die ook interessant voor je kunnen zijn:Ga naar stap 4: Wie is je klant? Ga terug naar: Start met het stappenplan van het Startersloket
|
agendaData ophalen ...
KennisbankKennisbank |